12.9


Wa dah lama tak update. Phew.
Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum :)

Wah. Lama dah aku tak buat post baru kan. Chit. Bukan ado sapo keso pon kan. Budak calon SPM memang cenggini. Busy memanjang. Setiap hari kalau takda homework tak sah. TAK SAH. Entah bila nak buat ulangkaji pun wa malas nak amek tahu. Confirm takda masa. Dah. Stop cerita pasal sekolah. Beberapa hari yang lepas, hari kelahiran junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Wa nak cakap jugak, Salam Maulidur Rasul everybody *smiling* Majlis Maulidur Rasul kat sekolah memang 'gempak'. Pakai baju sekolah T__T
Tapi, ceramah dia best. Aku suka. Tapi. Sebelum sebelum tu, ada Sambutan Maulidur Rasul kat masjid di rumah Miza. Woo. Best jugak. Hee.

Merah mubarak semangat waja -.-'

Rasulullah S.A.W manusia biasa, sama seperti kita. Tetapi baginda ibarat permata yang bersinar.
Haritu, aku demam. Demam demam pun masih nak merayap rumah Miza, hajatnya nak siapkan segala homework yang bertimbun. Tapi. Apakan daya, aku tak terdaya nak buat. Haha. Miza dok sibuk buat homework, aku dok sibuk jugak. Sibuk tidur. Memang heaven lah bila dapat tidur time kepala terasa berat yang amat. Budak dua (Miza dan Aizuddin buahhati pengarang jantung) ni buat rancangan. Saje je. Dah tahu aku tak suka makan ubat, dia senyap-senyap je buat plan ye. Ni nak kena ni. Kang ni makan dia. *tetiba* Bila Miza datang dari dapur bawak tuala basah, aku macam.. Hey, apa yang kau nak buat ni? Dia datang dekat aku. Lepastu......... Diaa....... Dia letak tuala basah tu kat kepala aku. Terkejut sebab terlampau sejuk. Then paksa aku suruh makan ubat. Salah satu sebab aku tak suka makan ubat sebab pil dia besar! Tau tak besar! *emo* Nanti pil tu tersekat kat kerongkong aku. Hampeh betul. Sambung. Bangun je dari tidur. Wahhhh! Aku dah sihat lah seot. Haha. Thanks sayangku Miza dan Aizuddin. :*

Petang tu, jalan jalan rumah Nana. Minum air kelapa. Heavennnnn wa cakap lu. Duduk kat jambatan rumah dia, air parit jernih gila. Nak aje terjun mandi situ. Hihi.


Haaaa. Tu diaaa muka budak dah baik demam. Konon je tu. Hii. Nampak tak cardigan aku kat lengan dia ada warna putih putih tu? Tu bukan taik unta. Itu sebab terkena cat dan tak boleh hilang. Macam haremm betul. Ada lagi. Koyak kat lengan jugak. Bahu aku tajam sangat agaknya sampai koyak. Aku beli cardigan baru nanti !


Alhamdulillah. Saya dengan dia dah masuk 5 bulan. Semoga hubungan ni kekal berbahagia hingga ke akhir hayat. Amin.
Sesiapa yang megikut sunnah Rasulullah S.A.W pada ketika tiada siapa yang mengamalkannya, pahalanya sama seperti 100 orang mati syahid. 

Assalamualaikum :)