12.9


Untitled.
Prayer is the key to all treasures of this life
and for hereafter.
Assalamualaikum :)


Pejam celik pejam celik, *sambil kelip kelip mata* dah nak naik cuti sekolah pun kan. Esok dah sekolah. Chitt. Arghh. Struggle for SPM. Menci. Doakan saya dapat buat yang terbaik untuk SPM nanti ye, InsyaAllah. Kata orang SPM penentu masa depan. Saya iyakan aje. Betullah kot. Hik. Saya teringin nak berjaya sama-sama dengan kengkawan baik saya, dan juga....... Dia. <------ boypren saya. Kalau boleh, saya nak kitorang semua sambung belajar dekat tempat yang sama, kerja kat tempat yang sama. Fuhh. Mesti best kan kan. Kalau ada usaha, doa dan tawakal, InsyaAllah. 

Masa cuti sekolah seminggu ni, banyak jugak homework yang cikgu kasi. Lenguh tangan nak oi. Lenguh lagi bahu yang memikul. *tak memasal* Takpe takpe. Bak kata cikgu addmath, kalau nak berjaya, kena banyak buat latihan yang cikgu bagi. Jangan mengeluh. No no no no. Takmo mengeluh okay. Semenjak form 5 ni kan, dah semakin busy dah tau. Tiap hari ada homework. Perasan tak? Perasan? Kgood. 



Ibuuuuuu. Nak beli pen baru. Dakwat pen dah habis. Hehe. Tu penangan dia bila kena salin karangan Bahasa Melayu SPM sampai 5 buah karangan. Hamek kau. Salin tiru buku karangan pun still ada salah salah. Keling betul. Mana tak, masa tengah salin dok fikir benda lain. Fikir apa? Fikir awak <3


Aku : Ibu, masa tuisyen add math tu kan. Ira duduk sesorang tau ibu.
Ibu : Haha. *boleh dia ketawa* Kenapa duduk sesorang?
Aku : Iye lah. Dah semua orang taknak kawan. Duduk lah sesorang. *sambil muncungkan mulut*
Ibu : Haha. *ketawa lagi* Duduk sesorang lah bagus. Boleh focus. Tak berbual aje.
Aku : Alaaa. Memang lah, tapi bosan tau. Bosan. *sambil hentak tangan di lantai* Tak tau nak berbual dengan sape.
Ibu : Alah. Berbual aje tahu.
Aku : *buat muka sedih*
Hampeh betul. Memang pun tau. Setiap kali kelas add math, saya duduk sesorang. Ada satu hari tu kan, masa tu datang awal. Duduk sesorang. K. Sebelah masih ada kerusi kosong dengan harapan ada kawan baru yang duduk di situ. Besar harapan saya time tu. Okay. Semua orang dah masuk bilik tuisyen tu. Tapi tapi. Semua taknak duduk sebelah saya. Chitt. Padahal ada dua lagi kerusi kosong kat meja tu. Kuasam berdebah betul. Yang paling buat saya rasa terpinggir kan. Nak tau apa. Ada sorang budak ni kan, dia baru datang. Time tu kan. Saya betul betul pasti dan yakin, tersangat yakinnya yang dia akan duduk sebelah saya sebab meja lain dah penuh dengan budak lain berserta geng-geng mereka. Tapi tapi tapi. Dia boleh duduk dekat meja lain yang kosong. Alamak aih. Apalah salah duduk sebelah aku. Nak kata tak perasan, bukan besar benau pun bilik tu. Entah entah aku ni hantu gaknye sampai dia tak nampak kewujudan aku kat situ. Ke bau badan aku yang bacin campur busuk? padahal aku wangi je time tu. Cissssssssss. Betullah orang kata, jangan yakin sangat sebab bila kita terlalu yakin, benda tu takkan jadi. Rasa macam nak nangis je time tu sebab takde kawan. Menci.

Phewww. Sudah melepaskan geram. Mwahaha. Nasib baik cuma kelas add math je yang takde kawan. Nasib baik okay. Takpelah. Taknak kawan dengan kite takpe. Fine fine fineeeeeeee. 

Live as if you would die tomorrow, learn as if you would live forever.


Assalamualaikum :)