12.9


Saya dah Form 5. *clapclap*
Assalamualaikum.




Ehem. Harini hari apa? Jumaat kan. So, saya boleh blogging. Yeahhh. *ketuk-ketuk meja*. Eksaited gila nak cerita pasal sekolah. Mwehehe. Hari pertama sekolah, datang sekolah dengan Farhah. Sebab itew maluww nak datang sekolah sesorang. Nanti semua budak tengok kita. *bajet hot* Sampai je sekolah. Wahhh. *mata bersinar-sinar* Ramainya junior. Hekhek. Maklumlah, saya dah senior. Berlagak sikit. Ye dok? Semua budak form 1 berkumpul dekat depan, tepi, belakang, atas dewan. Semua comel-comel belaka. Alahai, teringat masa saya form 1. Nerd lagi time tu.

First day memang seronok. Dapat jumpa kengkawan. Dapat jumpa cikgu. Dapat jumpa gulagula hati. Ehem. Hee. Lepas je perhimpunan tamat, Farhah berlari berkejaran dengan Miza sebab nak sampai kelas cepat. Nak chop tempat duduk. Tahun ni sumpah taknak duduk baris paling belakang sekali. Asyik kena attack dengan cikgu aje. Lama-lama kena heart attack jugak krang. Jyeahh. Akhirnya dapat duduk depan jugak. Ehem. Diaduduksebarisdengankita. Aww. Kitamalulahcenggini ^^

Hari kedua. Err. Saya tak ingat sangat apa yang terjadi. Oh ya. Kitorang pakai baju sukan baru. Warna purple. Cantik tau. Dah lah warna fav kitewwwww. Haha. Hari ketiga, hari ni lah kan. Hari di mana Cikgu Fauzi dilahirkan dari perut mak dia. Selamat Hari Lahir, cikgu. *tepuktepuk tangan*. Tadi kan. Masa Pendidikan Islam kan. Kitorang kan. Belajar kan. Pasal kan. Perkahwinan. *gedik* Hewhew. Act, saya nak share something. Hehe. Benda ni Cikgu Tumin yang kasi tahu masa tazkirah pagi tu. Dari Imam Nawawi. *selak nota* Btw, saya suka Cikgu Tumin <3 Haha. Awak, jangan jealous ya ;)

Adab sebagai seorang pelajar :
- Membersihkan hati dari segala kekotoran.
- Bersabar dengan ujian kehidupan.
- Memuliakan ilmu dan gurunya.
- Mendapatkan ilmu dari guru yang sebenar.
- Hendaklah bersemuka dengan guru.
- Melihat guru dengan rasa hormat.
- Menerima ilmu dengan ikhlas.
- Masuk ke kelas dengan izin guru.
- Membersihkan diri dari sebarang kekotoran zahir.
- Menghargai setiap orang yang ada di sekeliling kita.



Itu muka fake smile saya. Buuuu. *baling kertas* Haha. Tapi, time tu saya senyum ikhlas tau. Yeahh. Hye. Saya budak SPM tahun ni. *waving* Salam :)