12.9


Hoyeahhh :)
Assalamualaikum.

Harini dah 24 haribulan. Yelah. 24 haribulan. Kenapa tekejut? Ohh yeahh. Sebab lagi seminggu lebih je nak sekolah kan. No wonder lah jantung aku berdugap laju. Sebab tahun depan dah SPM. Wah, dah besar dah aku ni rupanya. Ingatkan masih budak tadika yang kesat hingus dekat lengan baju. Ingatkan masih budak darjah tiga yang anak tudung ke depan, tudung ke belakang. Haih. Tu semua kenangan tau. Sukar untuk dilupakan.

Beberapa hari yang lepas keputusan PMR keluar. Untunglah siapa yang dapat straigt A's tu. *gedik* By the way, tahniah kepada jiran sebelah rumah dan sepupu saya yang dapat straight A's. Tahniah. Seronok kan. Yang tak dapat straight A's tu, jangan lah stress sangat sampai nak terjun bangunan rumah flat. Buat relax suda. SPM ada lagi. Time tu, belajar betul-betul. Jangan main main. SPM penentu arah kehidupan kita. Dengar akak kamu nasihat ni. Ciss. Beberapa hari lepas juga, sedang sibuk aku ber'blogwalking', aku terbaca satu blog ni.

Aku : Fuhh fuhh fuhh. Mak datuk. Best. *bermonolog*
Aku : Ibu. Tengok ni ha, budak ni dapat 5A pun bapak dia bagi hadiah gempak.
Ibu  : Mana? Siapa?
Aku : Ni ha. Blogger ni. Bestnya. Ira dapat semua A tahun lepas, tak dapat pape pun?
Ibu  : Dia orang kaya. Apa pun boleh beli.
Aku : Iye lah, ibu. *menundukkan muka. Air mata mula menitis jatuh ke bumi*

Tipu tipu. Aku tak menangis. Cuma sedih sikit aje. Mwehehe. Untunglah mereka yang keluarga berada. Aku ni apa ada *touching*. Dah dah. Malas nak fikir pasal ni. Buatpe hadiah. Yang penting aku dah buat mak bapak aku rasa "Wahhh. Anak aku..." *dengan mata bersinar-sinar* . Haha. Tu semua kisah setahun lepas. Tak perlu lah diungkit lagi. Sekarang ni hanya perlu focus pada SPM. Ciss. SPM lagi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Semalam, hari kami berempat berkumpul semula setelah sekian lama tidak bersama. Siapa? My besrfriends ever lah. Well. I'm happy with you guys. Love you. Muah :*
Barang sekolah tak beli lagi? Ek eleh, leklu. Bila bila boleh beli. Masa masih panjang. Hewhew.
Okay lah, selamat bersekolah tak lama lagi. Assalamualaikum.