12.9


Banyak.
Assalamualaikum.


Muah sikit, :* kita rindu dengan blog kita. Lama kita tak update dekat awak kan? Pasti awak tunggu kita. Now, I'm back. Tak mao sedih-sedih lagi okay? #err. Yippee separuh ! Dah dua minggu exam. Ada lagi dua paper untuk minggu hadapan. Thats it, Fizik dan jugak subjek 'kegemaran' ku, Biology. Yippee sepenuhnya apabila saya tamat menjawab paper Biology 3 pada _____ #tak ingat. How's my exam? Ergh, suck ! Hate it ! Menci lah kita. Soalan dia susah tahap gaban tahu tak. Otak saya hampir pecah gara-gara memikirkan jawapan yang patut diisi pada paper Add Math dan juga Kimia. Whatthefish. Tapi saya tahan, sebab kalau pecah camane saya nak jawab paper seterusnya kan? #okay, tak lawak.

Sepanjang saya exam, saya study selama 2 jam setengah. Fuyyooh ! Hebat bagi saya, dan tidak hebat bagi korang sebab kalau takda exam, saya tak belajar. MALAS. Wink sikit ^.* Korang mesti study sampai 8 jam sehari kan? Ye, especially kau. Ye, kau lah. Aku tengah bercakap pasal kau. Disebabkan esok ada paper Add Math/ Kimia, kau cuma tidur setengah jam je kan? Impressed doe. Ye, kau lah Farhah. Who else? Kalau aku, aku lebih mengutamakan tidur supaya badan kita sihat, cergas dan bertenaga. :) Tapi keputusan exam hilang masuk tong sampah.

That's killer subjects were really really kill me. Baru betul kan? Dah, aku bosan nak bercerita pasal exam. Buat sakit hati je. Err.

Korang suka mengaibkan orang tak? Kalau itu adalah hobi dan habit korang, baik buang lah. Membuka aib orang hanya akan mendapat dosa besar. Again, DOSA BESAR. #amik kau caps lock. Tapi saya pelik, ada orang yang berpendidikan baik yang saya kenal ni, suka sangat buka aib orang. Mengapa ekh? Dosa dia tu sikit sangat ke sampai nak tambah lagi. Opps, maafkan saya terkasar bahasa. Saya tahu saya bukan sesiapa untuk menentukan dosa pahala seseorang. Tapi tolonglah berubah. Boleh tak berubah? Allah tu Maha Pengampun. Berubah lah. Jangan asyik dok buka aib orang, bagi heboh satu dunia. Kalau kau berada kat tempat orang yang kau buka aib dia tu, apa kau rasa? Mesti kau rasa malu yang teramat kan? Jadi tolonglah. Fikir perasaan orang lain. Jangan dok fikir nak jaga perasaan kau aje. Orang lain pun ada hati dan perasaan, bukannya hati diorang tu batu.

Satu je lah aku nak cakap, janganlah buat ramai orang bencikan kau. Allah sendiri suruh umatnya berbuat baik sesama manusia kan. So? Kenapa kau nak buat benda yang akhirnya ramai orang benci kau, ramai orang mencaci maki kau. Ingatlah, perkataan seseorang adalah suatu doa. Jangan sampai dia mendoakan sesuatu yang buruk untuk kau. Ye, saya juga manusia lemah. Banyak melakukan dosa. Tapi InsyaAllah, saya tahu mana batas-batas saya dan saya yakin, Allah ada untuk membantu saya.

Err. Tajuk aku macam takda kena mengena. Tapi, siapa kisah.