12.9


dia ada, aku pon ada. #tutorial membuka/menyucuk kotak minuman.
HAHA. aduhai. serius, aku nak ketawa baca title aku. entah apa-apa kan. okay, tutorial ni ditujukan khas kepada Mohd Norazam Bin Sidek. jadi azam, sila credit kan kepada saya ya. oleh kerana dia tidak berapa nak tahu cara-cara membuka/menyucuk air kotak untuk diminum. jadi, saya sebagai hero ketiga dia ingin menunjukkan cara-cara tersebut. HHA. okay, lets start.

1) beli lah kotak minuman di mana-mana sahaja kedai yang berhampiran. bagi pelajar SMK Ayer Baloi, sila beli di koperasi sekolah kami ye. #sempat lagi promote. hee.

2) setelah beli, perkara pertama yang harus anda lakukan ialah mencari straw. kalau tak ada, mintak straw kepada jurujual ye.

3) seterusnya, bukak la plastik yang berada di straw itu untuk mengeluarkannya. sampah hendaklah buang di tong sampah, jangan buang merata-rata tempat ye.

4) yeahh, dah nak sampai ke cara-cara yang terakhir ye. seterusnya, cucukkan straw tersebut ditempat yang disediakan. haa, silalah lompat terkinja-kinja kerana anda boleh menikmati air kotak yang sangat lazat lagi mengiurkan. hee ^^